Podklady k evidenci
Pokud nakládáte s látkami seznamů 1, 2 nebo 3, máte povinnost vést evidenci těchto látek. Evidenci je možné vést v elektronické či listinné podobě.
Podmínky pro vedení evidence v elektronické podobě jsou:
- Musí být možné sledování a vyhledávání provedených změn (tj. programy typu MS Excel jsou nevyhovující. Naopak vyhovují účetní systémy typu SAP, Helios, K2.)
Podmínky pro vedení evidence v listinné podobě jsou:
- Evidence musí být opatřena titulním listem s identifikačními údaji o subjektu i látce.
- Evidence musí být svázaná a průběžně očíslovaná.
Vzor evidenční knihy pro látky seznamu 1
Vzory evidenční knihy pro látky seznamu 2 a 3
Evidence stanovených látek se musí vést odděleně pro látky seznamu 1, látky seznamu 2 a látky seznamu 3. Evidenční knihy v listinné podobě je nutné archivovat po dobu 5 let od jejich ukončení.
Ukončení nakládání
V případě, že již se stanovenou látkou či látkami nebudete nakládat, máte podle zákona č. 19/1997 Sb. následující povinnosti:
- Nemáte-li již látku na skladě:
- Předat SÚJB evidenci, je-li vedena v listinné podobě, a
- Máte-li látku na skladě a již s ní nakládat nebudete, můžete ji buď
předat k likvidaci společnosti oprávněné k likvidaci nebezpečného odpadu a vyžádat si potvrzení o převzetí/likvidaci,
nebo
- předat/prodat jinému držiteli a informovat ho o povinnostech k ní se vztahujícím
a následně
- potvrzení o likvidaci či předání jinému držiteli zaslat na SÚJB spolu s evidencí, je-li vedena v listinné podobě.
Menu
- Aktuálně
- Elektronická úřední deska
- O SÚJB
- Legislativa
- Dokumenty a publikace
- Jaderná bezpečnost
- Radiační ochrana
- Monitorování radiační situace
- Stress testy jaderných elektráren
- Krizové řízení
- Mezinárodní spolupráce
- Evropská unie
- WENRA
- Nešíření jaderných zbraní
- Zákaz chemických zbraní
- Zákaz biologických zbraní
- Plány kontrolní činnosti
- Odkazy
- Pro média
- Protikorupční opatření
- Zpracování osobních údajů
- Styk s veřejností
- Kontakt