Podklady k evidenci

Pokud nakládáte s látkami seznamů 1, 2 nebo 3, máte povinnost vést evidenci těchto látek. Evidenci je možné vést v elektronické či listinné podobě.

Podmínky pro vedení evidence v elektronické podobě jsou:

  • Musí být možné sledování a vyhledávání provedených změn (tj. programy typu MS Excel jsou nevyhovující. Naopak vyhovují účetní systémy typu SAP, Helios, K2.)

Podmínky pro vedení evidence v listinné podobě jsou:

  • Evidence musí být opatřena titulním listem s identifikačními údaji o subjektu i látce.
  • Evidence musí být svázaná a průběžně očíslovaná.

Vzor evidenční knihy pro látky seznamu 1

Vzory evidenční knihy pro látky seznamu 2 a 3

Evidence stanovených látek se musí vést odděleně pro látky seznamu 1, látky seznamu 2 a látky seznamu 3. Evidenční knihy v listinné podobě je nutné archivovat po dobu 5 let od jejich ukončení.

Ukončení nakládání

V případě, že již se stanovenou látkou či látkami nebudete nakládat, máte podle zákona č. 19/1997 Sb. následující povinnosti:

  • Nemáte-li již látku na skladě:
    • Předat SÚJB evidenci, je-li vedena v listinné podobě, a
  • Máte-li látku na skladě a již s ní nakládat nebudete, můžete ji buď 
    • předat k likvidaci společnosti oprávněné k likvidaci nebezpečného odpadu a vyžádat si potvrzení o převzetí/likvidaci, 

      nebo

    • předat/prodat jinému držiteli a informovat ho o povinnostech k ní se vztahujícím

a následně

  • potvrzení o likvidaci či předání jinému držiteli zaslat na SÚJB spolu s evidencí, je-li vedena v listinné podobě.